Niedziela, 01 czerwca 202501/06/2025

Kierowca taksówki okradł pasażera na 25 tysięcy złotych

Policjanci z warszawskiego Śródmieścia zatrzymali 36-letniego kierowcę taksówki, który podejrzany jest o kradzież z włamaniem na trzy konta bankowe. Mężczyzna wykorzystał telefon komórkowy pozostawiony przez pasażera, by wypłacić kilkanaście tysięcy złotych oraz zamówić w sklepie internetowym buty o wartości blisko 5000 złotych. Łączna suma strat została oszacowana na blisko 25 000 złotych. Sprawca działał w warunkach recydywy i grozi mu nawet 15 lat pozbawienia wolności.

Do zdarzenia doszło, gdy 36-latek przewoził klienta taksówką. Na koniec kursu pasażer zapłacił za przejazd za pomocą kodu BLIK, wygenerowanego w aplikacji mobilnej. W trakcie transakcji kierowca zapamiętał kody PIN do telefonu oraz bankowości elektronicznej. Pokrzywdzony przypadkowo zostawił telefon w taksówce, co dało sprawcy okazję do działania.

Zamiast zwrócić zgubę, 36-latek postanowił wykorzystać sytuację. Przez kilka godzin jeździł po Warszawie, wypłacając pieniądze z bankomatów z wykorzystaniem kodów BLIK. Dodatkowo zamówił w sklepie internetowym kilka par butów o łącznej wartości blisko 5000 złotych. Łącznie pokrzywdzony stracił blisko 25 000 złotych.

Śledczy z Wydziału Operacyjno-Rozpoznawczego śródmiejskiej policji przeprowadzili szereg czynności operacyjnych, które pozwoliły ustalić tożsamość podejrzanego. 36-latek został zatrzymany na warszawskiej Białołęce i przewieziony do komendy przy ulicy Wilczej. Po nocy spędzonej w policyjnej celi usłyszał zarzuty kradzieży z włamaniem poprzez pokonanie bariery elektronicznej. W trakcie przesłuchania przyznał się do popełnienia przestępstwa. Jak ustalili policjanci, po wykorzystaniu limitu transakcji, mężczyzna wyrzucił telefon komórkowy.

Sprawca działał w warunkach recydywy, co oznacza, że grozi mu surowsza kara – nawet do 15 lat pozbawienia wolności. Postępowanie w tej sprawie nadzoruje Prokuratura Rejonowa Warszawa Śródmieście.

Policja przypomina o zachowaniu ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej oraz o zabezpieczaniu kodów PIN. W przypadku zgubienia telefonu, należy jak najszybciej zablokować dostęp do kont bankowych, aby uniknąć podobnych sytuacji.

(fot. KSP, źródło KSP)

Komentarze wyłączone