Wtorek, 24 listopada 202024/11/2020

Dachowanie forda na DK 94. Zadziałał system szybkiego powiadamiania o wypadkach [zdjęcia]

Zgodnie z unijnymi przepisami każde nowo wyprodukowane auto musi być wyposażone w system szybkiego powiadamiania o wypadkach – eCall, który w razie wypadku, automatycznie zawiadomi najbliższe centrum ratownictwa. Obok informacji o zdarzeniu zostaną przekazane również inne dane, jak lokalizacja pojazdu, jego marka czy rodzaj używanego paliwa. Stanie się tak nawet wtedy, gdy pasażer nie będzie w stanie mówić lub będzie nieprzytomny.

24 kwietnia br. na DK 94 doszło do poważnego zdarzenia drogowego.

Jadący z Pyskowic kierowca skody, podczas skrętu w polną drogę, nie zauważył nadjeżdżającego z naprzeciwka forda i zderzył się z nim. Ford wpadł do rowu, dachował. Co ważne, nikomu nic się nie stało. W ciągu zaledwie kilku minut, ku zaskoczeniu samych uczestników, na miejsce przyjechali policjanci oraz strażacy z PSP Pyskowice i OSP Toszek. Jak się okazało, służby wiedziały o zdarzeniu, ponieważ w fordzie zadziałał system powiadamiania (poinformował on operatora numeru 112 z WCPR w Katowicach). Kierowca forda przyznał, że zaraz po zderzeniu, będąc w szoku, nie pomyślał, by samemu wezwać pomoc. Zrobił to więc za niego system eCall.

System eCall sprawdzi się i poinformuje służby o wypadku, gdy ofiara, nieprzytomna i zakleszczona w pojeździe, nie ma możliwości dzwonienia. Jak dowodzi opisany przypadek, nasz krajowy system informatyczny centrów powiadamiania ratunkowego został należycie przygotowany do przyjmowania i obsługi zgłoszeń.

(fot. KMP w Gliwicach)

Komentarze wyłączone